2020-05-21 10:49:37

Upute i preporuke za organizaciju rada škole od 25. svibnja

Ove upute namijenjene su za rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu od 1. do 4. razreda te posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi od 25. svibnja 2020.
Rad u predškolskim ustanovama i školama u sadašnjim epidemiološkim uvjetima uz poštovanje ovih uputa smatra se jednako sigurnim za djecu i zaposlenike kao i rad od kuće odnosno ostanak kod kuće, te se omogućuje uključivanje sve djece u vrtiće i škole.

 
 

Organizacija nastave u školi
Iz Uputa HZJZ-a proizlaze sljedeće preporuke:
 Svaka odgojno-obrazovna skupina (razredni odjel, nastavna grupa) boravi u jednoj prostoriji.
 Približno između 15 i 20 djece može biti u odgojno-obrazovnoj skupini (što ne znači da je 20 djece maksimalan broj po skupini, već to ovisi o veličini učionice).
 Kod većih razrednih odjela treba razmotriti mogućnost organiziranja rada u odgovarajućoj prostoriji veće površine kao i mogućnost razdvajanja djece u dvije skupine ili osnivanje nove skupine jer je neophodno omogućiti uključivanje sve djece.
 Školske klupe i stolovi za jelo razmiču se tako da djeca sjede na što većoj udaljenosti u prostoriji (po mogućnosti razmak od približno 1,5 metra), ali opet tako da sva djeca budu uključena u odgojno-obrazovni proces. Važno je voditi računa o primjerenom opterećenju učenika, ali i o mogućnostima učitelja da unutar 40 satnog radnog tjedna može odraditi svoj učiteljski posao.

 Za pomoć u rješavanju specifičnih organizacijskih pitanja pojedinih okruženja, ustanova se treba javiti nadležnom Stožeru civilne zaštite kako bi se u suradnji s epidemiolozima i drugim stručnjacima došlo do optimalnih rješenja.
 Koliko god je moguće smanjiti fizički kontakt (bliski kontakt) djece iz jedne odgojno-obrazovne skupine s drugom djecom, roditeljima/starateljima druge djece i drugim djelatnicima ustanove.
 Prehranu je moguće organizirati u blagovaonici (preporučuje se pridržavanje preporuka za ugostiteljske objekte, uz naznaku da razmak među djecom treba biti najveći moguć s obzirom na broj djece i veličinu blagovaonice) ili je prehranu moguće organizirati u učionici na način da se hrana unaprijed podijeli u porcije.
 Boravak u blagovaonici, sportskoj dvorani, knjižnici i drugim zajedničkim prostorijama organizira se po skupinama tako da ne dolazi do miješanja različitih razrednih odjela.
 Izbjegava se ulazak drugih osoba (primjerice zbog čišćenja, popravka ili donošenja hrane) u prostoriju sve dok djeca borave u njoj, kao i ulazak osoba koje nisu zaposlenici škole ili učenici u samo školsku zgradu.
 Izvannastavne aktivnosti ne održavaju se u školama.
 Epidemiolozi HZJZ-a za sve učitelje održat će webinar o novim Uputama HZJZ-a.
 Prvi dan nastave u školi treba započeti uputama učenicima kako se ponašati, prati ruke, održavati fizički razmak i sl.
 U školi se izvode svi nastavni predmeti (obavezni, izborni i fakultativni), kao i produženi boravak tamo gdje je to i inače predviđeno.
 Ne preporučuje se izvođenje nastave Tjelesne i zdravstvene kulture na zatvorenom prostoru i ne preporučuju se intenzivne tjelesne aktivnosti koje uključuju fizičke kontakte. Dakle, broj sati nastave Tjelesne i zdravstvene kulture bit će smanjen, ali svakako treba s učenicima napraviti jednostavne vježbe razgibavanja u trajanju od pet minuta.
 Učenici u školi u prosjeku provedu 4 školska sata, osim onih koji su u produženom boravku.
 Nije preporučljivo da roditelji ulaze u prostor škole pa se informacije i roditeljski sastanci mogu obaviti telefonskim putem ili videopozivom.
 Do daljnjeg su zabranjeni svi posjeti vrtićima i školama (primjerice kazališne predstave, izvannastavne aktivnosti i sl.)


Osnovna škola Trpanj